create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, October 28, 2011

waktu....time is life

 

Waktu terus berlari..berlari dengan ayunan yang tetap,sama dan tidak pernah berubah..sejam yang lalu berbedaa dengan sejam yang sedang berlaku..kelmarin tidak sama dengan hari ini..tahun-tahun yang telah berlalu jauh meninggalkan tahun-tahun yang akan datang..waktu terus berlalu..sedikit pun tidak pernah menoleh..

kadang-kadang, waktu seolah-olah memberi peluang..memberi kesempatan baru untuk memulakan yang belum bermula..dan memberi kesempatan untuk mengakhiri sesuatu yang belum berakhir..

waktu juga kadang-kadang menjadi penawar kepada luka yang dalam..menjadi penyembuh kepada berbagai penyakit yang menodai hati..waktu akan membiarkan kesembuhan berlalu sepenuhnya tanpa meninggalkan sebarang parut-parut duka..

waktu juga tidak pernah merengut..waktu tidak pernah mencela..waktu juga tidak pernah meminta..malah, waktu sentiasa memberi dan memberi tanpa henti..memberi ruang baru buat hati-hati agar sadar kehadirannya..dan menikmatinya dengan sebaiknya..

dan..waktu selalu membawa perubahan dalam hidup..selama nadi masih menari, selagi itulah waktu mengubah setiap detik-detik hidup..perubahan demi perubahan akan terus berlaku..cuma buruk dan baik adalah ketentuan dari-NYA..

waktu dan waktu..berlalu dan terus berlalu..meninggalkan setiap dari hati-hati yang tidak pernah sadar kedatangannya..tidak pernah merasa kehadirannya..tidak terfikir manfaatnya..

waktu dan perubahan akan terus mencorak hati..agar setiap detik yang tercipta adalah buat meraih cinta-NYA yang hakiki..

perubahan kadang-kadang membuat hati berfikir sesuatu..

0 komentar:

Post a Comment